مدرسه پاییزه ارتباطات و محیط زیست؛ درس‌گفتار سوم: هنر، رسانه، محیط‌زیست

دوره آموزشی «مدرسه پاییزه ارتباطات و محیط زیست؛ درس‌گفتار سوم: هنر، رسانه، محیط‌زیست» توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در تاریخ 7 آبان‌ماه 1402 بصورت حضوری و یا مجازی برگزار می‌شود.

این دوره آموزشی در راستای شناخت نظری حوزه محیط‌زیست و همچنین مهارت‌آموزی در حوزه عمل برگزار می شود. این مدرسه در برگیرنده سه درس‌گفتار در زمینه دیپلماسی و کنشگری محیط زیست و دو کارگاه در زمینه طراحی کمپین و تولید محتوای مکتوب محیط زیستی است.

موضوع اصلی گفتگو در درس‌گفتار سوم با عنوان «هنر، رسانه، محیط‌زیست» این است که مسئله محیط­زیست فقط تکریم طبیعت یا طبیعت­دوستی نیست؛ بلکه مسئله اصلی چالش با سیاست­های اقلیمی، بهره­برداری از منابع معدنی و جنگلی، برنامه­­ریزی­های بهره­برداری از آب و خاک، و پسماندها است. هنرمندان همراه با سایر کنشگران مدنی به مسئله محیط زیست پرداخته­اند؛ از دهه 1960 برخی هنرمندان با تجربه­های تازه در هنر محیطی، هنر زمین، هنر بازیافت، تلاش کردند زوال طبیعت را در حوزه عمومی مطرح کنند، بسیار زودتر از آن که محیط­زیست به عنوان مسئله­ای جهانی بعد از دهه 1980 مورد توجه سیاستمداران و دولت­ها و نهادهای بین­المللی قرار گیرد.

درس گفتار «هنر، رسانه، محیط‌زیست» با هدف افزایش دانش نظری آشنایی با تجربه کنشگری هنرمندان در حوزه محیط زیست به بررسی تجربه­های زیست محیطی هنرمندان پرداخته و مسئله محیط زیست را در آثار هنرمندان کنشگر (اکتیویست) دنبال می­کند. همچنین با مطالعه تجربه هنرمندان ایران به این پرسش پرداخته می‌شود که آثار هنری چه نوع آگاهی درباره محیط زیست را تولید می­کنند؟ چگونه کنش­های هنرمندان طرح مسئله محیط زیست در عرصه عمومی را توسعه می­دهند؟

پیشنهاد می شود با توجه به تخفیف ویژه، در دوره کلی مدرسه ارتباطات و محیط زیست ثبت‌نام نمائید. لطفاً برای شرکت در دوره کلی بر روی لینک کارگاه مورد نظر کلیک فرمائید.

فایل پوستر

ثبت‌نام دوره کلی

سرفصل‌ها و محتوای دوره آموزشی:

نسبت هنرمند و طبیعت

کنشگری هنرمند در عرصه عمومی

هنرهای محیط زیستی و گونه شناسی آثار

هنر محیطی در مواجهه با مسائل محیط زیستی ایران

شرکت در این دوره برای چه کسانی مفید است؟

شرکت در این دوره برای روزنامه‌نگاران، دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارتباطات، روابط‌عمومی، محیط زیست، پژوهش هنر، علوم اجتماعی و برای تمامی متخصصان و علاقمندان علوم انسانی مفید است.

مدت زمان دوره : 3 ساعت ( 1 جلسه 3 ساعته ) 1 روز

زمان برگزاری: روز یکشنبه، ساعت 14 تا 17       تاریخ: 7 آبان‌ماه 1402

با ارائه گواهینامه معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ارزش علمی و اداری و قابل ترجمه

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام:  Mata.ihcs.ac.ir

کانال ایتای مرکز:    eitaa.com/mataihcs

مشاوره: 88624485

در صورت نیاز به شماره 09104107131 پیام بدهید

تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند (64 غربی)

مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهش های علوم انسانی

 

به دلیل اتمام دوره ، امکان ثبت نام وجود ندارد.


مکان : پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی - سالن ادب

تاریخ : از ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۲

تاریخ ثبت نام : از ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۱ تا ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۱

طول دوره : ۳ساعت ( ۱ جلسه ۴ ساعته ) ۱ روز

ظرفیت کل : بدون محدودیت


تعداد بازدید:۱۲۱۹