خلق ایده و طراحی مدلسازی کسب و کار(نکاتی کاربردی در آفرینش حرفهای کسب و کار)
دوره آموزشی «کارگاه آموزشی خلق ایده و طراحی مدلسازی کسب و کار(نکاتی کاربردی در آفرینش حرفهای کسب و کار)» توسط مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهش های علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در تاریخ 25 مهر ماه 1400 بصورت مجازی برگزار میشود.
راهاندازی و توسعه یک استارتآپ بدون داشتن یک ایده و طرح و مدل خوب اولیه، احتمالا با نتیجه مناسبی همراه نخواهد بود. ایدهها میتوانند بسیارساده باشند اما در جای درست خود قرار گرفته و پرورش داده شده و با مدلی مناسبی از کسب و کار پیادهسازی شود، شناخت درست از طراحی ایده و مدلسازی مناسب و کاربردی برای اجرایی کردن ایده ها راهکاری است که در این دوره به آموزش آن پرداخته می شود. این دوره شامل مواردی کاملا عینی و کاربردی بوده و مباحث آن ترکیبی از مباحث علمی، مثالهای عینی و تجارب واقعی مدرس در چند کسب و کار متفاوت است و به کارگیری مباحث این دوره می تواند ضریب موفقیت کسب و کارها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
سرفصلها و محتوای دوره آموزشی:
ایده های خوب از کجا میآیند:
آشنایی با مفاهیم ایدهیابی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
روش های ایدهیابی
مهارت حل مسئله
شناسایی فرصتهای بازار
خلق و پرورش ایده کسبوکار
تکنیک های خلاقیت و ایده پردازی
ویژگیهای ایده کاربردی موفق
طراحی مدل کسب و کار برای ایدههای موفق:
معرفی انواع مدلهای کسب و کار
نکات ضروری در طراحی مدل کسب و کار
معرفی بوم ناب و بوم مدل کسب و کار
پرسنای مشتری و نحوه انتخاب بازار هدف
طراحی ارزش پیشنهادی
نحوه ارزیابی ارزش
طراحی سایر بخشهای سمت مشتری در بوم مدل
طراحی سایر بخشهای مختلف سمت کسب و کار در بوم مدل
آشنایی با سنجه های عملکردی
تحلیل و مدیریت ریسک
با هدف افزایش دانش نظری: طراحی ایدههای خلاقانه و کاربردی، طراحی مدلهای کسب و کار
و ارتقای مهارت عملی: ایدهپردازی
شرکت در این دوره برای چه کسانی مفید است؟
- کارآفرینانی که در ابتدای مسیر هستند و به دنبال ایجاد کسب و کاری نوپا و خلاقانه با کمترین ریسک میباشند.
- دانشجویان و افرادی که میخواهند کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنند.
- صاحبان کسب و کاری که به دنبال توسعه کسب و کار خود مطابق با نیاز روز هستند و میخواهند در زمینه فعالیت خود تحول ایجاد کنند.
- کارکنانی که در مجموعه و یا سازمان خود به دنبال ارتقا و تحول هستند و میخواهند ایده های جدیدی را به مدیران خود ارائه نمایند.
- افراد صاحب ایده که به دنبال مدل سازی و پیاده سازی ایدههای خود با توجه به محدودیتهای موجود هستند.
- کسانی که تصور می کنند به اندازه کافی خلاق نیستند و به دنبال تقویت این مهارت در خود هستند.
- اساتید و مشاورین کسب و کار.
- صاحبان کسب و کار و مدیران سازمان ها، که به نوآوری در سازمانشان اهمیت میدهند و به دنبال ایدهها و افراد خلاق در سازمان خود هستند.
و شرکت در این دوره برای دانشجویان، پژوهشگران و برای تمامی متخصصان و علاقمندان علوم انسانی مفید است.
مدت زمان دوره : 6 ساعت ( 3 جلسه 2 ساعته ) 3 روز
زمان برگزاری: روزهای یکشنبه تا سه شنبه، ساعت 17 تا 19 تاریخ: 25و26و27 مهر ماه1400
با ارائه گواهینامه معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ارزش علمی و اداری و قابل ترجمه
کانال سروش مرکز: sapp.ir/tamihcs
مشاوره: 88624485
در صورت نیاز به شماره 09036200266 پیام بدهید
تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند (64 غربی)
مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهش های علوم انسانی