مدیریت مصرف رسانه در خانواده

 

دوره آموزشی «کارگاه مدیریت مصرف رسانه در خانواده » با همکاری پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در تاریخ28و29تیرماه 1400 بصورت مجازی برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه در یک محیط رسانه ای و در یک سپهر اطلاعاتی به سر می بریم و تحت نفوذ امواج مختلف رسانه ای قرار داریم لذا دغدغه آسیب رسانی رسانه ها و به دنبال آن آسیب پذیری خانواده ها بیشتر خواهد شد. بنابراین در عصر اطلاعات رسانه ای که هر پیامی ارزش ها و سبک های زندگی متناسب با خود را به نمایش می گذارند، والدین و فرزندان نیاز مند آموزش سواد رسانه ای هستندتا قادر باشند سبک زندگی القا شده در هر پیام را شناسایی کنند

فایل پوستر

سرفصل‌ها و محتوای دوره آموزشی:

چیستی و ضرورت سواد رسانه ای

چیستی والدگری رسانه ای، مهارت های عملی سواد رسانه ای در خانواده

شبکه های اجتماعی، خانواده و ارتباط آن با مهارت های سواد رسانه ای

ویژگی های عصر اطلاعات

ویژگی های خانواده در جامعه شبکه ای

وجوه تمایز والدگری مسُولانه و والدگری اینترنتی

خصوصیات خانواده سالم در جامعه شبکه ای

چالش والدین در استفاده فرزندان از تلفن های هوشمند، بازی های آنلاین و شبکه های اجتماعی

آشنایی والدین با انواع خطرات آنلاین

میانجیگری والدین در حضور کودکان در فضای مجازی

چارچوب مخاطب شناسی

تغییرات نسل رسانه ای و رسانه ی نسلی

مطالعات نوجوانان در جهان

ویژگی های نسل هزاره سوم یا دهه هشتادی ها و دهه نودی ها

نوع و میزان مصرف رسانه ای در میان اعضای خانواده

جایگاه و اهمیت لزوم مدیریت صحیح مصرف رسانه ای والدین در تنظیم مصرف رسانه ای فرزندان

ارایه گزارشی مستند از میزان و نوع مصرف رسانه ای خانواده های شهر تهران

چالش های والدگری در عصر رسانه

نیازهای حیاتی خانواده ها در عصر رسانه(روانشناسی رسانه)

با هدف افزایش دانش نظری آشنایی با مفهوم سواد رسانه ای، مصرف رسانه ای، والدگری رسانه ای، میانجیگری رسانه ای، تغییرات نسلی، مخاطب شناسی، ویژگی های عصر اطلاعات

و ارتقای مهارت عملی مهارت های عملی سواد رسانه ای در خانواده، نیازهای حیاتی خانواده ها، مدیریت مصرف صحیح رسانه ای فرزندان

شرکت در این دوره برای چه کسانی مفید است؟

شرکت در این دوره برای دانشجویان، پژوهشگران کلیه حوزه های رسانه و خانواده و برای تمامی متخصصان و علاقمندان علوم انسانی مفید است.

مدت زمان دوره : 6 ساعت ( 2 جلسه 3 ساعته ) 2 روز

زمان برگزاری: روز دو شنبه و سه شنبه، ساعت 13 تا 16      تاریخ: 28 و 29تیر ماه 1400

با ارائه گواهینامه معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ارزش علمی و اداری و قابل ترجمه

کانال سروش مرکز:     sapp.ir/tamihcs

مشاوره: 88624485

در صورت نیاز به شماره 09036200266 پیام بدهید

تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند (64 غربی)

مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهش های علوم انسانی

به دلیل اتمام دوره ، امکان ثبت نام وجود ندارد.

روش های ثبت نام
۱ هزینه ثبت نام (هرینه این دوره ۲۵۰۰۰۰۰ریال می باشد ولی به خاطر شرایط اجتماعی تخفیف ویژه در نظر گرفته شده است) ۱٬۶۰۰٬۰۰۰ ریال
۲ اعضای هیات علمی حوزه و دانشگاه، همکاران پژوهشگاه،طلاب و دانشجویان ۱٬۳۰۰٬۰۰۰ ریال
۳ ثبت نام کنندگان گروهی (حداقل ۵ نفر) ۱٬۳۰۰٬۰۰۰ ریال

مکان : پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (آنلاین)

تاریخ : از ۲۸ تیر ۱۴۰۰ تا ۲۹ تیر ۱۴۰۰

تاریخ ثبت نام : از ۰۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۴ تا ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۴

طول دوره : ۶ ساعت ( ۲ جلسه ۳ ساعته ) ۲ روز

ظرفیت کل : بدون محدودیت


تعداد بازدید:۱۸۶۷