چه نوع فلسفه، چرا و چگونه باید در مدارس ابتدایی وارد شود؟ بازخوانی کتاب فلسفه در کلاس درس
دوره آموزشی « درسگفتار آموزشی فلسفه: چه نوع فلسفه، چرا و چگونه باید در مدارس ابتدایی وارد شود؟ بازخوانی کتاب فلسفه در کلاس درس» توسط گروه پژوهشی فلسفه برای کودکان و نوجوانان (فبک) پژوهشکده اخلاق و تربیت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از تاریخ 4تیرماه 1404 بصورت مجازی شروع میشود.
در راستای اهداف عالی پژوهشگاه و پژوهشکده اخلاق و تربیت برای گسترش و پیشبرد و ارتقاء دانش در زمینه علوم تربیتی و فلسفه برای کودکان ونوجوانان لازم است برنامه های مبنایی از جمله تدریس کتابهای منبع و ارائه روش تدریس انتقادی و نیز آموزش مهارتهای گفتگویی با نگاه به بهبودی به امور آموزشی و پژوهشی و ارتقای سطح علمی جامعه علمی و مدرسان و معلمان در زمینه علوم تربیتی، آموزش مهارتهای زندگی و اجتماعی، و همچنین اهداف گروه فلسفه برای کودکان و نوجوان (فبک) مبنی بر توسعه و ترویج مفهوم جدید فلسفه و استفاده آن در روش های جدید آموزشی و بومی سازی آنها و همچنین پیرو برنامههای عملیاتی مصوب این پژوهشکده و گروه در سند برنامه راهبردی پژوهشگاه، پیرو تقاضای برخی تسهیلگران محترم آموزش دیده در پژوهشگاه، گروه فبک تصمیم به برگزاری درسگفتار آموزشی ذیل گرفته است.
فایل پوستر
سرفصلها و محتوای دوره آموزشی:
در این دوره در هر جلسه یک فصل از کتاب فلسفه در کلاس درس اثر متیو لیپمن و همکاران با اهداف زیر مورد تدریس و گفتگو قرار میگیرد.
با هدف افزایش دانش نظری چیستی و روش شناسی فلسفه برای کودکان
و ارتقای مهارت عملی مهارتهای تفکر و مطالعه انتقادی متون و مهارت های گفت وگو
بازآموزی، تقویت و توانمندسازی درک عمیق از متن و نحوه مطالعه فعالانه متون
شرکت در این دوره برای چه کسانی مفید است؟
شرکت در این دوره برای دانشجویان، پژوهشگران والدین، مربیان فبک و برای تمامی متخصصان و علاقمندان علوم انسانی مفید است.
مدت زمان دوره : 24 ساعت ( 12 جلسه 2 ساعته) 6 روز
زمان برگزاری: روزهای .چهارشنبه، ساعت 13تا 17 تاریخ شروع: 4 تیرماه 1404
با ارائه گواهینامه معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ارزش علمی و اداری و قابل ترجمه
کانال ایتای مرکز: eitaa.com/mataihcs
مشاوره: 88624485
در صورت نیاز به شماره 09104107131 پیام بدهید
تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند (64 غربی)
مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهش های علوم انسانی