خلق ایده و طراحی مدل کسب و کار (نکاتی کاربردی در آفرینش حرفهای کسب و کار)
دوره آموزشی « خلق ایده و طراحی مدل کسب و کار (نکاتی کاربردی در آفرینش حرفهای کسب و کار) » توسط مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهش های علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1399 بصورت مجازی برگزار میشود.
راهاندازی و توسعه یک استارتآپ بدون یک ایده و مدل خوب، احتمالا با نتیجه مناسبی همراه نخواهد بود. ایدهها میتوانند بسیارساده باشند اما در جای درست خود قرار گرفته و پرورش داده شده و با مدلی مناسبی از کسب و کار پیادهسازی شود، شناخت درست از طراحی ایده و مدلسازی مناسب و کاربردی برای اجرایی کردن ایدهها، موضوعی است که در این دوره به آموزش آن پرداخته میشود. این دوره شامل مواردی کاملا عینی و کاربردی بوده و مباحث آن ترکیبی از مباحث علمی، مثالهای عینی و تجارب واقعی مدرس در چند کسب و کار متفاوت است و به کارگیری مباحث این دوره می تواند ضریب موفقیت کسب و کارها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
سرفصل ها و محتوای دوره آموزشی:
ایده های خوب از کجا میآیند:
آشنایی با مفاهیم ایدهیابی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
روش های ایدهیابی
مهارت حل مسئله
شناسایی فرصتهای بازار
خلق و پرورش ایده کسب وکار
تکنیک های خلاقیت و ایدهپردازی
فنون حل خلاق مسئله
ویژگیهای ایده کاربردی موفق
طراحی مدل کسب و کار برای ایدههای موفق:
معرفی انواع مدلهای کسب و کار
نکات ضروری در طراحی مدل کسب و کار
طراحی بوم مدل کسب و کار
طراحی ارزش پیشنهادی
نگارش طرح کسب و کار
طراحی استراتژی ریسک
طراحی مدل نهایی کسب و کار
طراحی جلسات طوفان فکری
نگارش بوم مدل کسب و کار
با هدف افزایش دانش نظری درباره ایده های جدید
و ارتقای مهارت عملی طراحی ایدههای خلاقانه و کاربردی
تبدیل خلاقیت به نوآوری
طراحی مدلهای کسب و کار
مهارت ایدهپردازی
مدل سازی مناسب برای کاربردی کردن ایدهها
شرکت در این دوره برای چه کسانی مفید است؟
- کارآفرینانی که در ابتدای مسیر هستند و به دنبال ایجاد کسب و کاری نوپا و خلاقانه با کمترین ریسک میباشند.
- دانشجویان و افرادی که میخواهند کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنند.
- صاحبان کسب و کاری که به دنبال توسعه کسب و کار خود مطابق با نیاز روز هستند و میخواهند در زمینه فعالیت خود تحول ایجاد کنند.
- کارکنانی که در مجموعه و یا سازمان خود به دنبال ارتقا و تحول هستند و میخواهند ایده های جدیدی را به مدیران خود ارائه نمایند.
- افراد صاحب ایده که به دنبال مدل سازی و پیاده سازی ایدههای خود با توجه به محدودیتهای موجود هستند.
- کسانی که تصور می کنند به اندازه کافی خلاق نیستند و به دنبال تقویت این مهارت در خود هستند.
- اساتید و مشاورین کسب و کار.
- صاحبان کسب و کار و مدیران سازمان ها، که به نوآوری در سازمانشان اهمیت میدهند و به دنبال ایدهها و افراد خلاق در سازمان خود هستند.
و شرکت در این دوره برای دانشجویان، پژوهشگران و برای تمامی متخصصان و علاقمندان علوم انسانی مفید است.
مدت زمان دوره : 3 ساعت ( 2 جلسه 1.5 ساعته ) 2 روز
زمان برگزاری: روز سه شنبه و چهارشنبه، ساعت 18 تا 19/30 تاریخ: 31 فروردین و 1 اردیبهشت ماه 1400
با ارائه گواهینامه معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ارزش علمی و اداری و قابل ترجمه
برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام Mata.ihcs.ac.ir
کانال سروش مرکز: sapp.ir/tamihcs
مشاوره: 88624485
در صورت نیاز به شماره 09036200266 پیام بدهید
تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند (64 غربی)
مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهش های علوم انسانی
عنوان | ساعت شروع | ساعت پایان |
---|---|---|
جلسه اول | ۰۶:۰۰ بعدازظهر | ۰۷:۳۰ بعدازظهر |
عنوان | ساعت شروع | ساعت پایان |
---|---|---|
جلسه دوم | ۰۶:۰۰ بعدازظهر | ۰۷:۳۰ بعدازظهر |