خلق ایده و طراحی مدل‌ کسب و کار (نکاتی کاربردی در آفرینش حرفه‌ای کسب و کار)

دوره آموزشی « خلق ایده و طراحی مدل‌ کسب و کار (نکاتی کاربردی در آفرینش حرفه‌ای کسب و کار) » توسط مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهش های علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1399 بصورت مجازی برگزار می‌شود.

راه‌اندازی و توسعه یک استارت‌آپ بدون یک ایده و مدل خوب، احتمالا با نتیجه مناسبی همراه نخواهد بود. ایده‌ها می‌توانند بسیارساده باشند اما در جای درست خود قرار گرفته و پرورش داده شده و با مدلی مناسبی از کسب و کار پیاده‌سازی شود، شناخت درست از طراحی ایده و مدل‌سازی مناسب و کاربردی برای اجرایی کردن ایده‌ها، موضوعی است که در این دوره به آموزش آن پرداخته می‌شود. این دوره شامل مواردی کاملا عینی و کاربردی بوده و مباحث آن ترکیبی از مباحث علمی، مثالهای عینی و تجارب واقعی مدرس در چند کسب و کار متفاوت است و به کارگیری مباحث این دوره می تواند ضریب موفقیت کسب و کارها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

فایل پوستر

سرفصل ها و محتوای دوره آموزشی:

ایده های خوب از کجا می‌آیند:

آشنایی با مفاهیم ایده‌یابی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی

روش های ایده‌یابی

مهارت حل مسئله

شناسایی فرصتهای بازار

خلق و پرورش ایده کسب ‌وکار

تکنیک های خلاقیت و ایده‌پردازی

فنون حل خلاق مسئله

ویژگی‌های ایده‌ کاربردی موفق

طراحی مدل کسب و کار برای ایده‌های موفق:

معرفی انواع مدل‌های کسب و کار

نکات ضروری در طراحی مدل کسب و کار

طراحی بوم مدل کسب و کار

طراحی ارزش پیشنهادی

نگارش طرح کسب و کار

طراحی استراتژی ریسک

طراحی مدل نهایی کسب و کار

طراحی جلسات طوفان فکری

نگارش بوم مدل کسب و کار

با هدف افزایش دانش نظری درباره ایده های جدید

و ارتقای مهارت عملی طراحی ایده‌های خلاقانه و کاربردی

تبدیل خلاقیت به نوآوری

طراحی مدلهای کسب و کار

مهارت ایده‌پردازی

مدل سازی مناسب برای کاربردی کردن ایده‌ها

شرکت در این دوره برای چه کسانی مفید است؟

  • کارآفرینانی که در ابتدای مسیر هستند و به دنبال ایجاد کسب و کاری نوپا و خلاقانه با کمترین ریسک می‌باشند.
  • دانشجویان و افرادی که می‌خواهند کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنند.
  • صاحبان کسب و کاری که به دنبال توسعه کسب و کار خود مطابق با نیاز روز هستند و می‌خواهند در زمینه فعالیت خود تحول ایجاد کنند.
  • کارکنانی که در مجموعه و یا سازمان خود به دنبال ارتقا و تحول هستند و می‌خواهند ایده های جدیدی را به مدیران خود ارائه نمایند.
  • افراد صاحب ایده که به دنبال مدل سازی و پیاده سازی ایده‌های خود با توجه به محدودیت‌های موجود هستند.
  • کسانی که تصور می کنند به اندازه کافی خلاق نیستند و به دنبال تقویت این مهارت در خود هستند.
  • اساتید و مشاورین کسب و کار.
  • صاحبان کسب و کار و مدیران سازمان ها، که به نوآوری در سازمانشان اهمیت می‌دهند و به دنبال ایده‌ها و افراد خلاق در سازمان خود هستند.

و شرکت در این دوره برای دانشجویان، پژوهشگران و برای تمامی متخصصان و علاقمندان علوم انسانی مفید است.

مدت زمان دوره : 3 ساعت ( 2 جلسه 1.5 ساعته ) 2 روز

زمان برگزاری: روز سه شنبه و چهارشنبه، ساعت 18 تا 19/30    تاریخ: 31 فروردین و 1 اردیبهشت ماه 1400

با ارائه گواهینامه معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ارزش علمی و اداری و قابل ترجمه

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام Mata.ihcs.ac.ir

کانال سروش مرکز:     sapp.ir/tamihcs

مشاوره: 88624485

در صورت نیاز به شماره 09036200266 پیام بدهید

تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند (64 غربی)

مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهش های علوم انسانی

عنوانساعت شروعساعت پایان
جلسه اول۰۶:۰۰ بعدازظهر۰۷:۳۰ بعدازظهر
عنوانساعت شروعساعت پایان
جلسه دوم۰۶:۰۰ بعدازظهر۰۷:۳۰ بعدازظهر

به دلیل اتمام دوره ، امکان ثبت نام وجود ندارد.


مکان : پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (آنلاین)

تاریخ : از ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ تا ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

تاریخ ثبت نام : از ۰۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۸:۰۰ تا ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۸:۰۰

طول دوره : ۳ ساعت ( ۲ جلسه ۱.۵ ساعته ) ۲ روز

ظرفیت کل : بدون محدودیت


تعداد بازدید:۹۳۵۲