دانش افزایی: دانشگاه نسل چهارم؛ تبیین ضرورت انجام طرح کارفرمایی و فرصت مطالعاتی(این دوره مخصوص اعضای محترم هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است)

دوره آموزشی دانش‌افزایی «دانشگاه نسل چهارم؛ تبیین ضرورت انجام طرح  های پژوهشی کارفرمایی و استفاده از فرصت مطالعاتی» توسط مدیریت نوآوری و کاربردی‌‌‌سازی پژوهش‌های علوم انسانی  پژوهشگاه با همکاری دفتر ارتباط با جامعه و  صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای دستورالعمل اجرایی آیین نامه طرح دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیئت علمی موسسات آموزشی و پژوهشی در تاریخ 27تیرماه 1402 بصورت حضوری برگزار  می‌شود.

دانشگاه نسل چهارم، ایده ای است که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را در پیوند مستقیم با جامعه و صنعت تعریف می‌کند. هدف آن ایجاد دانشگاهی فعال و اثربخش در بهبود شرایط کشور است. چنین دانشگاهی، با پایش نیازهای جامعه و با به کارگیری توان علمی و تخصصی خود، نخست به سوی شناخت و کسب تجربه و سپس به سوی حل مسایل زیسته گام برمی‌دارد.

ایده دانشگاه نسل چهارم در ایران نیز در همین دو مرحله دیده شده است: نخست فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی که برای آنها فضایی برای کسب تجربه در دیگر نهادها و سازمان‌های کشور در حوزه¬های تخصصی ایجاد می‌کند؛ تجربه‌ای که می‌تواند به مطالعات و پژوهش‌های بعدی آنها نیز سمت و سویی روزآمدتر، کاربردی‌تر، واقعی‌تر بخشد. دیگر انجام طرح‌های کارفرمایی که مطالعات و پژوهش‌های عضو هیات علمی و انباشت دانش و تجربه او را در مسیر انجام پژوهش‌های مساله محور کارفرمایی هدایت می‌کند. بدیهی است در انجام چنین طرح‌هایی عضو هیات علمی با به کارگیری علم و تخصص خود، در قالب طرح پژوهش برای حل مشکلات کارفرما اقدام می کند.

فایل پوستر

سرفصل‌ها و محتوای دوره آموزشی:

اهداف فرصت مطالعاتی ارتباط با جامعه و صنعت و شیوه اجرای آن

ضرورت اجرای طرح های کارفرمایی

شرکت در این دوره برای چه کسانی مفید است؟

این دوره مخصوص اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است.

مدت زمان دوره : 2 ساعت ( 1 جلسه 2 ساعته ) 1 روز

زمان برگزاری: روز سه شنبه، ساعت 10 تا 12      تاریخ برگزاری: 27 تیرماه 1402

با ارائه گواهینامه معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ارزش علمی و اداری و قابل ترجمه

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام:  Mata.ihcs.ac.ir

کانال ایتای مرکز:    eitaa.com/mataihcs

مشاوره: 88624485

در صورت نیاز به شماره 09104107131 پیام بدهید

تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند (64 غربی)

مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهش های علوم انسانی


مکان : پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

تاریخ : از ۲۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۷ تیر ۱۴۰۲

تاریخ ثبت نام : از ۲۰ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۹ تا ۲۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۹

ظرفیت کل : بدون محدودیت


تعداد بازدید:۵۴۸