مدرسه پاییزه ارتباطات و محیط زیست؛ کارگاه دوم: روزنامه نگاری محیط‌زیستی: تولید محتوای روزنامه،سایت، شبکه‌های اجتماعی

دوره آموزشی «مدرسه پاییزه ارتباطات و محیط زیست؛ کارگاه دوم: روزنامه نگاری محیط‌زیستی: تولید محتوای روزنامه،سایت، شبکه‌های اجتماعی» توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در تاریخ 9 آبان‌ماه 1402 به صورت حضوری و یا مجازی برگزار می‌شود.

این دوره آموزشی در راستای شناخت نظری حوزه محیط‌زیست و همچنین مهارت‌آموزی در حوزه عمل برگزار می شود.. این مدرسه در برگیرنده سه درس‌گفتار در زمینه دیپلماسی و کنشگری محیط زیست و دو کارگاه در زمینه طراحی کمپین و تولید محتوای مکتوب محیط زیستی است.

موضوع اصلی گفتگو در کارگاه دوم با عنوان «روزنامه نگاری محیط‌زیستی: تولید محتوای روزنامه،سایت، شبکه‌های اجتماعی» این است که رسانه‌ها، مهمترین رکن ارتقای دانش محیط‌زیستی در جامعه هستند. در سال‌های اخیر و به واسطه گسترش نقش رسانه‌ها به ویژه شبکه‌های اجتماعی، جامعه به سمت «همه صدایی» حرکت کرده و آحاد جامعه می‌کوشند تا نظرات، دیدگاه‌ها و نقدهای خود را همگانی کنند. علاقمندان در کشور نیز  در تلاش هستند تا با انعکاس فعالیت‌های خود یا ایراد نقدهای سازنده از رسانه‌ها بهره گیرند اما گاه به دلیل عدم آشنایی با ظرفیت‌ها، کارکرد، نحوه عمل و فرصت‌ها و تهدیدهای «خبر» دست به اقدامات و جریان‌سازی‌هایی می‌زنند که برای خود، کارشناسان، محیط‌بانان، کنشگران، سازمان حفاظت محیط‌زیست و حتی کشور هزینه آفرین است.

ارتقای سواد رسانه‌ای علاقمندان محیط زیست می‌تواند به ارتقای دانش محیطزیستی در جامعه هدف، ترویج فرهنگ محیط‌زیستی، کمک به پراکنش اخبار سالم و دقیق بینجامد و همچنین از رواج روزنامه‌نگاری سیاه در کشور جلوگیری کند.

پیشنهاد می شود با توجه به تخفیف ویژه، در دوره کلی مدرسه ارتباطات و محیط زیست ثبت‌نام نمائید. لطفاً برای شرکت در دوره کلی بر روی لینک کارگاه مورد نظر کلیک فرمائید.

فایل پوستر

ثبت‌نام دوره کلی

سرفصل‌ها و محتوای دوره آموزشی:

شناخت رسانه‌ها، نحوه عمل، فرصت‌ها و تهدیدها (رسانه‌های جمعی و شبکه‎‌های اجتماعی)

شیوه تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

تکنیک‌های تشخیص خبر جعلی (فیک‌نیوزها)

نحوه فعالیت رسانه‌ای موثر و کارآمد با استفاده از ظرفیت‌های محلی 

با هدف کاستن از نقدهای هیجان زده و خبرپراکنی های منفی در حوزه محیط زیست و نهایتا جلب اعتماد عمومی با استناد به خبرهای محیط زیستی روشن، امیدبخش و مبتنی بر واقعیت ها

شرکت در این دوره برای چه کسانی مفید است؟

شرکت در این دوره برای روزنامه‌نگاران، خبرنگاران رسانه‌های جمعی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارتباطات، روابط‌عمومی، محیط زیست، علوم اجتماعی، علاقمندان تولید محتوای محیط زیستی و برای تمامی متخصصان و علاقمندان علوم انسانی مفید است.

مدت زمان دوره : 3 ساعت ( 1 جلسه 3 ساعته ) 1 روز

زمان برگزاری: روز سه‌شنبه، ساعت 14 تا 18       تاریخ: 9 آبان‌ماه 1402

با ارائه گواهینامه معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ارزش علمی و اداری و قابل ترجمه

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام:  Mata.ihcs.ac.ir

کانال ایتای مرکز:    eitaa.com/mataihcs

مشاوره: 88624485

در صورت نیاز به شماره 09104107131 پیام بدهید

تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند (64 غربی)

مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهش های علوم انسانی

 

به دلیل اتمام دوره ، امکان ثبت نام وجود ندارد.


مکان : پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی-سالن ادب

تاریخ : از ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰ تا ۰۹ آبان ۱۴۰۲

تاریخ ثبت نام : از ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۸ تا ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۸

طول دوره : ۳ ساعت ( ۱ جلسه ۳ ساعته ) ۱ روز

ظرفیت کل : بدون محدودیت


تعداد بازدید:۱۲۷۵