رویکردهای معناشناسی در مطالعات قرآنی

گروه مطالعات زبان شناختی و نشانه شناختی قرآن پژوهشکده مطالعات قرآنی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با همکاری انجمن مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی برگزار می کند:

کارگاه آموزشی رویکردهای معناشناسی در مطالعات قرآنی

دکتر احمد پاکتچی، دکتر آزیتا افراشی

هدف اصلی این دوره آشناسازی مخاطبان با چهار رویکرد اصلی معناشناسی در حیطه قرآن کریم است و محور آن معرفی مباحث مطرح در کتاب تازه نگارش یافته ای است که توسط ارائه کنندگان با همین عنوان در چهارچوب پروژه ملی پژوهشگاه قرار می گیرد. این کارگاه می کوشد چهار رویکرد نظری اصلی در معناشناسی را برای مطالعات معناشناختی قرآن کریم معرفی کند. از آنجا که تاکنون درسنامه ای به طور اختصاصی برای معناشناسی قرآن در اختیار نبوده پیش از آنکه کتاب تالیفی نگارندگان ارائه شود نیاز است مخاطبان با اهداف و ظرائف آموزشی این کتاب آشنا شوند. 

سرفصل ها و محتوای دوره آموزشی :

رویکرد واژگانی ساختاری به معنا در قرآن کریم

رویکرد تاریخی به معنا در قرآن کریم

رویکرد شناختی به معنا در قرآن کریم

رویکرد فرهنگی به معنا در قرآن کریم

با هدف افزایش دانش نظری درباره روش های معناشناسی در مطالعات قرآنی

شرکت در این دوره برای دانشجویان و پژوهشگران مطالعات قرآنی مفید است.

شرکت در این دوره برای تمامی متخصصان و علاقمندان علوم انسانی بلامانع است.

به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر داده خواهد شد که ارزش علمی و اداری دارد. این گواهینامه قابل ترجمه و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

تلفن مشاوره ( در ساعت اداری ) : 88624485 سرکار خانم عبدالهی

نشانی: تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند (64 غربی)- پژوهشگاه علوم­ انسانی و مطالعات فرهنگی

کانال تلگرام مرکز :  @ihcsoe

مرکز آموزش‌های آزاد تخصصی علوم­ انسانی

 

عنوانساعت شروعساعت پایان
رویکرد واژگانی ساختاری به معنا در قرآن کریم و رویکرد شناختی به معنا در قرآن کریم۰۹:۰۰ قبل‌ازظهر۱۰:۳۰ قبل‌ازظهر
رویکرد تاریخی به معنا در قرآن کریم و رویکرد فرهنگی به معنا در قرآن کریم۱۰:۳۰ قبل‌ازظهر۱۲:۰۰ بعدازظهر

مکان : پژوهشگاه علوم¬انسانی و مطالعات فرهنگی

تاریخ : از ۰۴ آذر ۱۳۹۶ تا ۰۴ آذر ۱۳۹۶

تاریخ ثبت نام : از ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰:۰۰ تا ۰۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰:۰۰

طول دوره : ۳ساعت ( ۲ جلسه ۱.۵ ساعته ) ۱ روز

ظرفیت کل : بدون محدودیت


تعداد بازدید:۲۵۶۷