اصول نوشتن و تولید محتوای بهینه: چگونه بنویسیم تا دیده شویم؟

کارگاه آموزشی « اصول نوشتن و تولید محتوای بهینه: چگونه بنویسیم تا دیده شویم؟» با همکاری پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در تاریخ 11و 18 اسفند ماه 1399 بصورت مجازی برگزار می‌شود.

تولید محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این اهمیت با توسعه فضای مجازی و استفاده از اینترنت روز به روز در حال افزایش است. در واقع، هر نوع فعالیتی که در اینترنت انجام می شود، نیازمند تولید محتوا است. تولید محتوا کلید مشاهده شدن در فضای مجازی است. اگر نتوان محتوایی مناسب تولید کرد، مخاطبی جذب سایت نمی شود، و مخاطبان احتمالی موجود نیز بتدریج از مراجعه به یک سایت پرهیز می کنند. تولید محتوای مناسب همچنین اصلی ترین گام برای مشاهده شده در جستجوهایی است که در موتورهای مختلف جستجو انجام می شود.

برغم تولید محتوا در محیط های غیر آنلاین (مانند رسانه های چاپی) که به جز صحت نگارش و صحت مطالب نیازمند الزامات دیگری نبود، اما تولید محتوا در محیط آنلاین الزاماتی دارد، که عدم آشنایی با آنها می تواند بسیاری از فعالیت های ارزشمند را از دید مخاطبان دور نگه دارد. در واقع، پیشرفت در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث شده که هر نوع اثری که در میحط آنلاین ایجاد می شود، برای دیده شدن به ویژگی هایی نیاز داشته باشد. با آموختن این ویژگی ها و تولید محتوا بر اساس آن احتمال مشاهده شدن در فضای مجازی تقویت می شود.

فایل پوستر

مهارت های نوشتاری اگر با الزامات دیده شدن در محیط آنلاین ترکیب شوند، می توانند موجب افزایش ترافیک سایت ها شوند و روز به روز بر میزان بازدید از سایت ها بیافزایند. در این دوره دانش پذیران می توانند با اصولی آشنا شوند که رعایت آنها احتمال دیده شدن آنها را در محیط آنلاین تقویت می کند. این دوره برای همه کسانی که به نحوی به نگارش مطالب مختلف برای انتشار در محیط آنلاین علاقمند هستند و یا جزئی از وظایف شغلی آنهاست، سودمند است.

دانش پذیران با یادگیری عملی تولید محتوا همچنین می توانند از این فرصت به عنوان راهی برای درآمدزایی استفاده نمایند.

 

سرفصل ها و محتوای دوره آموزشی :

آشنایی با ساختار نگارش

نوشتن گزارش و مطالب بر اساس موضوعات مورد علاقه دانش پذیران

آشنایی با الزامات تولید محتوا در محیط آنلاین

نگارش مطالب متناسب با محیط آنلاین

با هدف افزایش دانش و آشنایی با اهمیت تولید محتوا در فضای آنلاین

و ارتقای مهارت عملی نگارش علمی در نگارش مطالب متناسب با نیازهای موجود در فضای آنلاین

شرکت در این دوره برای چه کسانی مفید است؟

شرکت در این دوره برای خبرنگاران، مدیران روابط عمومی، مسئولان سایت ها، همه افرادی که به نحوی نیازمند نوشتن مطلب به منظور استفاده در محیط آنلاین به ویژه سایت ها هستند و برای تمامی متخصصان و علاقمندان علوم انسانی مفید است.

مدت زمان دوره : 4 ساعت ( 2 جلسه 2 ساعته ) 1 روز

زمان برگزاری: روزهای دوشنبه، ساعت 10 تا 12      تاریخ: 11و18 اسفند ماه 1399

هزینه این دوره: 2/000/000 ریال

هزینه ثبت نام (با تخفیف ویژه بخاطر شرایط اجتماعی): 1/100/000 ریال _ با تخفیف: 900/000 ریال _ دانشجویان پژوهشگاه: 500/000 ریال

با ارائه گواهینامه معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ارزش علمی و اداری و قابل ترجمه

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام Mata.ihcs.ac.ir

کانال سروش مرکز:     sapp.ir/tamihcs

مشاوره: 88624485

در صورت نیاز به شماره 09036200266 پیام بدهید

تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند (64 غربی)

مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهش های علوم انسانی

عنوانساعت شروعساعت پایان
جلسه اول۱۰:۰۰ قبل‌ازظهر۱۲:۰۰ بعدازظهر
عنوانساعت شروعساعت پایان
جلسه دوم۱۰:۰۰ قبل‌ازظهر۱۲:۰۰ بعدازظهر

روش های ثبت نام
۱ هزینه ثبت نام (هرینه این دوره ۲۰۰۰۰۰۰ریال می باشد ولی به خاطر شرایط اجتماعی تخفیف ویژه در نظر گرفته شده است) ۱٬۱۰۰٬۰۰۰ ریال
۲ اعضای هیات علمی حوزه و دانشگاه، همکاران پژوهشگاه،طلاب و دانشجویان ۹۰۰٬۰۰۰ ریال
۳ ثبت نام کنندگان گروهی (حداقل ۵ نفر) ۹۰۰٬۰۰۰ ریال

مکان : پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی(آنلاین)

تاریخ : از ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

تاریخ ثبت نام : از ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۲ تا ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۲

طول دوره : ۴ ساعت ( ۲ جلسه ۲ ساعته ) ۲ روز

ظرفیت کل : بدون محدودیت


تعداد بازدید:۱۱۴۱