مدرسه پاییزه ارتباطات و محیطزیست
دوره آموزشی «مدرسه پاییزه ارتباطات و محیطزیست» توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات از تاریخ 1 آبان ماه 1402 به صورت حضوری و مجازی شروع میشود.
چنین مدارسی در دانشگاهها و مراکز پژوهشی دنیا، امکانی برای بحث، گفتگو و واکاوی درباره موضوعات بینرشتهای است که در فضای آموزش رسمی کمتر مورد توجه قرار میگیرند و پژوهشگران، دانشجویان، علاقهمندان و کنشگران را در یک حوزه بین رشتهای خاص به لحاظ نظری و عملی توانمند میسازد. «مدرسه پاییزه ارتباطات و محیطزیست» با تلفیق این دو نگاه، به دنبال واکاوی مساله محیط زیست در جهان رسانهای شده کنونی است.
محیط زیست در چند سال گذشته تبدیل به مسالهای مهم در سطح جهانی شده است. دعاوی زیادی میان کشورها درباره محیط زیست کره زمین در حال جریان است و بعد از مدتها سلطه دولت-ملتها در عرصه سیاستگذاری و عمل و پدیدار شدن نتایج آن، اکنون پرسشها و چالشها مهمی مطرح شده است. وضعیت کشورهای در حال توسعه، در مسیر توسعه یا جهان سومی مانند ایران در این میان مبهمتر و همچنین تجربه تفکر و عمل در این حوزه محدود است و همین ابهام در عرصه عمل رسانهای نیز خود را نشان میدهد، هستند دولتهایی که مسائل محیط زیستی را به رسانهها دیکته میکنند و هستند رسانههایی که تلاش میکنند نقش دولتها را در مسائل محیط زیستی آشکار سازند.
از این رو پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات در صدد است با برگزاری مدرسه پاییزه ارتباطات و محیطزیست زمینه شناخت عمیقتر نظری و همچنین مهارتآموزی عملی را فراهم آورد. بر این اساس مدرسه پاییزه در برگیرنده سه درسگفتار در زمینه دیپلماسی و کنشگری محیط زیست و دو کارگاه در زمینه طراحی کمپین و تولید محتوای مکتوب محیط زیستی است.
پیشنهاد می شود با توجه به تخفیف ویژه، در دوره کلی مدرسه ارتباطات و محیطزیست ثبتنام نمائید و در صورتیکه علاقهمند به شرکت در یک یا برخی از درسگفتارها یا کارگاهها هستید، بر روی لینک درسگفتار یا کارگاه مورد نظر کلیک فرمائید.
سرفصلها و محتوای دوره آموزشی:
درسگفتار اول: محیط زیست، رسانه و کنشگری (مشاهده سرفصل و ثبتنام در درسگفتار اول)
درسگفتار دوم: دیپلماسی محیط زیست (مشاهده سرفصل و ثبتنام در درسگفتار دوم)
درسگفتار سوم: هنر، رسانه، محیطزیست (مشاهده سرفصل و ثبتنام در درسگفتار سوم)
کارگاه اول: محیط زیست و تبلیغات: طراحی کمپین محیط زیستی (مشاهده سرفصل و ثبتنام در کارگاه اول)
کارگاه دوم: روزنامهنگاری محیط زیست: تولید محتوای روزنامه، سایت و شبکههای اجتماعی (مشاهده سرفصل و ثبتنام در کارگاه دوم)
شرکت در این دوره برای چه کسانی مفید است؟
شرکت در این دوره برای روزنامهنگاران، دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارتباطات، روابطعمومی، محیط زیست، علوم اجتماعی، فعالان مدنی و محیط زیستی و برای تمامی متخصصان و علاقمندان علوم انسانی مفید است.
مدت زمان دوره : 17 ساعت ( 2 جلسه 4 ساعته و 3 جلسه 3 ساعته) 5 روزه
زمان برگزاری: روزهای یکشنبه ،دوشنبه و سه شنبه ، ساعت14 تا 18 تاریخ برگزاری: 7 الی9و 14 و 15 آبان ماه 1402
با ارائه گواهینامه معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ارزش علمی و اداری و قابل ترجمه
برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام: Mata.ihcs.ac.ir
کانال ایتای مرکز: eitaa.com/mataihcs
مشاوره: 88624485
در صورت نیاز به شماره 09104107131 پیام بدهید
تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند (64 غربی)
مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهش های علوم انسانی